Niektóre definicje:
Mecz to zestaw dziesięciu rzutów
Tor to zestaw dwóch tarcz używanych do rywalizacji
Tarcza to panel drewna z narysowanymi na nim okręgami tarczy przypisanymi do jednego rzucającego
Rzuty z nagłej śmierci są używane w przypadku remisu na koniec jednego meczu. Punkty nie są liczone ani podliczane podczas nagłej śmierci.
Opis celu:
Bullseye ma sześć punktów i jest zdefiniowany przez wypełnione czerwone kółko otoczone czarnym kółkiem pośrodku tarczy.
Koncentryczne okręgi otaczają następnie tarczę o wartości 5, 4, 3, 2 i 1 punkt, przy czym niższe wartości punktowe znajdują się dalej od środka tarczy.
Killshot jest wart 8 punktów i jest niebieskim kółkiem. Może być wywołany dwukrotnie podczas dowolnych rzutów podczas jednego meczu. Jest również używany podczas rundy nagłej śmierci.
Każdy rok jest podzielony na 4 ośmiotygodniowe „sezony” z 3-4 tygodniową przerwą.
Pory roku:
Zima
Wiosna
Lato
Spadek
Te pory roku pokrywają się z sezonami na półkuli północnej.
W każdym sezonie jest 7 tygodni regularnych meczów zakończonych turniejem w 8 tygodniu. Każdy tydzień w lidze można rozegrać w dowolny dzień, ale tydzień zaczyna się w niedzielę i kończy w sobotę.
Tydzień 8 to playoff, aby wyłonić mistrza w drabince podwójnej eliminacji.
Ligi muszą się odbyć w określonych, sankcjonowanych terminach sezonu, opublikowanych przez (OLRS.AMC). Przez cały sezon wyniki są przesyłane w tym samym tygodniu, w którym są skończone.
W każdym tygodniu ligowym każdy gracz rozgrywa 4 mecze. Wszystkie cztery mecze to 40 rzutów tygodniowo.
Liga jest zwykle zaplanowana na tę samą noc co tydzień, aby umożliwić graczom ligowym ustalenie ich osobistych harmonogramów
Wg. regulaminu, jeśli trzy tygodnie zostaną pominięte i nie nadrobione, gracze nie kwalifikują się do play-offów.
Ogólna klasyfikacja z tygodnia 7, jest punktem wyjściowym do play-offów, które są turniejem playoff o podwójnej eliminacji drabinki.
Najlepiej pomyśleć o pierwszych 7 tygodniach jako o kwalifikacjach do turnieju Playoff 8. tygodnia.
Podwójna eliminacja oznacza, że każda osoba musi przegrać dwukrotnie. Po przegranej pierwszej grze, gracze wpadają do drabinki B, aby zająć ostateczne miejsce.
Dodatkowo zwycięzca drabinki B przechodzi do rundy finałowej ze zwycięzcą.
Z księgi zasad:
Ostatnia runda mistrzostw toczy się pomiędzy zwycięzcą drabinki A a zwycięzcą drabinki B składającej się z 3 meczów. Pozwala na jeden rzut treningowy pomiędzy każdym meczem.
Zwycięzca: będzie osobą, która jako pierwsza wygra 2 z 3 rund.
Zwycięzca kategorii A musi przegrać dwukrotnie, aby zwycięzca kategorii B wygrał mistrzostwa.
Oznacza to, że jeśli zwycięzca B pokona zwycięzcę A w meczu do trzech zwycięstw, musi rozegrać kolejny mecz do zwycięstwa z 3, aby zwycięzca grupy B wygrał mistrzostwa.
Przed rozpoczęciem pierwszego tygodnia ligi:
Następuje ważenie wszystkich nowych siekier, które nie zostały jeszcze zważone w trakcie sezonu
Sprawdzenie dokumentów, czy wszystkie zwolnienia, formularze odpowiedzialności itp. są kompletne
Utworzenie nowego sezonu w aplikacji i dodanie do niego wszystkich graczy.
Należy pamiętać, aby dobrze się bawić!
W pierwszej godzinie zaleca się odbycie sesji treningowej i zalogowanie się. Standardem jest godzina ćwiczeń w obrębie ligi. Każda osoba otrzymuje dziesięć rzutów, a następnie przechodzi na tył linii. Gracze nie muszą brać udziału w treningach.
Przed rozpoczęciem nocy tygodnia prowadzone są zapowiedzi i ogłoszenia:
Promocje/ogłoszenia biznesowe
Ogłoszenia społeczności
Zapowiedzi ligowe na sezon
Przegląd wszystkich zasad
Pytanie i odpowiedź
Aplikacja jest obowiązkowa do użytku we wszystkich oficjalnych ligach i turniejach.
W przypadku błędów technicznych wyniki muszą zostać wprowadzone do aplikacji w ciągu 48 godzin od ligowego wieczoru.